Friday 25 February 2011

Leopardmönstrade naglar!

Här har jag gjort leopardnaglar! :)
De är INTE konade (stämplade) utan handmålade.
Först två lager med China Glaze Visit Me In Prism, sedan bruna prickar med China Glaze Ingrid och till sist svarta prickar och streck med Depends Art Liner, ett svart lack med extra smal pensel. Överlack på det. Klart! :)
De bruna prickarna gjorde jag med en tandpetare eftersom Ingrids pensel är alldeles för tjock för att göra så små prickar med.
Det var väldigt pilligt och tog lite tid, men såååå värt besväret! Jag gillar de jättemycket!!!

Betyg: 10/10

Little Miss Impatien's kommentar: "H-vete vad snygga! JAG HATAR DEJ, så snygga är de!! Jag med vill ha sådana ;)"

Mr. Tickle's kommentar: "Fina! De ser ut som Viv Hope's!"
(Vive Hope är en av karaktärerna i klassiska Hem till gården som sänds på TV4)

English: Handpainted leopard nails! The base is China Glaze's Visit me in Prism and the dots are made with black Depend Art Liner and brown China Glaze's Ingrid. Very tricky and time-consuming but soooo nice! Like them A LOT!!! ;)

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave a comment but please be respectful :) Questions will be answered here as soon as possible. Spam will automatically not be published and/or deleted. Thank you for reading!